الگوریتم گوگل

نویسنده :

تاریخ انتشار :

دسته بندی :

الگوریتم گوگل :

درست مانند شهری که شما در آن زندگی میکنید ، اینترنت هم به یک سری قوانین نیاز دارد . برای اینکه اگر قانونی در کار نباشد ، هرج و مرج و سرگردانی بیداد میکند و هیچ چیز تحت کنترل نخواهد بود . به همین صورت اگر موتورهای جستجو هم هیچ قانونی نداشته باشد ، همه جا پر میشود از سایت های اسپم و بی کیفیتی که تنها به دنبال منافع شخصی هستند و حاضرند هر کاری بکنند تا کاربر را به سایت خود بکشانند . پس با توجه به الگوریتم گوگل سایت خود را درست مدیریت کنید.

الگوریتم های گوگل ، راهی برای درک و رفع نیاز کاربر :

زمان را چند سال به عقب برگردانید . در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید . در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر .

خوشبختانه گوگل صدای فریاد رنج کاربران را میشنود و دست به طراحی و توسعه فرشته های نجات خودش میزند . الگوریتم پاندا ، پنگوئن و مرغ مگس خوار اولین موج و نیروی کمکی گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود . الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند . این الگوریتم ها معتقد بودند که آموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد .

این الگوریتم ها دو هدف سرنوشت ساز و مهم داشتند :  اول کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم  و دوم افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر- محور . زمان زیادی طول کشید تا سایت ها جایگاه واقعی خود را به دست گرفتند و  در این زمان میدان جنگ سئو دیگر آن رنگ و بوی اسپم را نداشت .

الگوریتمهای جدید گوگل در سئو؛ یک ترکیب شگفتی ساز برای کاربر : حالا که رضایت کاربر، به هدف نهایی گوگل تبدیل شد لازم بود تا نتایج بیشتر بر اساس نیاز و منظور کاربر بهینه سازی شوند . الگوریتم رنک برین ، این وظیفه مهم را بر دوش کشید و نتایج جستجو را به نفع کاربر بهینه کرد . مثلاً برای اینکه بهترین رستوران های تهران را بشناسید ، دیگر نیازی نیست وارد سایتی شوید و یکی آدرس هر کدام را پیدا کنید . بلکه گوگل تنها با یک جستجو، آدرس بهترین رستوران ها را به شما نشان میدهد . حالا که فهمیدید ماهیت Google Algorithms چیست و هوش مصنوعی سئو گوگل چطور همه چیز را به نفع کاربر تغییر داده ، اجازه دهید کمی جلو برویم .

آموزش جدیدترین الگوریتم های گوگل با مقالات آموزشی :

در این صفحه قرار است به شما مهم ترین و جدیدترین به‌ روزرسانی های گوگل را آموزش دهیم . یعنی از اول بگوییم که هر الگوریتم اصلاً چرا به وجود آمده ، چه هدفی دارد و بر چه نکاتی توجه دارد.  شما با خواندن این مقالات میتوانید به شناخت کاملی از سازوکار موتور جستجوی گوگل برسید . با این شناخت میتوانید به روش موثرتری به تولید مقاله سئو شده بپردازید .

الگوریتم پاندا گوگل (Panda algorithm) :

الگوریتم پاندا برای اولین بار در فوریه 2011 بود که با آمدنش بر سر زبانها افتاد و وظیفه آن جلوگیری از کپی برداری ، نوشتار یا عکس  تکراری می باشد که تمامی این اطلاعات را به موتور جستجوی گوگل گزارش می دهد تا از بالا آمدن سایت هایی با کیفیت ارزشی پایین و سایت هایی که عملا مطالب را از سایت های دیگر سرقت می کنند و در سایت خود به نمایش می گذارند به صفحه های اول گوگل جلوگیری کند و سایت هایی که این کار را انجام می دهند و توسط این الگوریتم شناسایی می شوند از طرف گوگل جریمه می شوند .

الگوریتم پنگوئن گوگل (Penguin algorithm) :

این الگوریتم در آوریل 2012 معرفی گردید که بر روی لینک های سایت و بک لینک ها تمرکز دارد . این الگوریتم همانگونه که به بک لینک های مخرب امتیاز منفی می دهد به backlink های خوب هم امتیاز مثبت می دهد و مجموع این امتیاز های مثبت می تواند شما را به صفحه اول گوگل بیاورد و امتیازهای منفی هم می تواند شمارا چندین صفحه در نتایج جستجو به عقب برگرداند . سایت گوگل به قدرت و اهمیتی که بک لینک ها دارند امتیاز می دهد و به همین دلیل بهترین کار نگارش مطالب خوب و مفید و انتشار آن در شبکه های اجتماعی است که می توانند بک لینک های خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد .

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (hummingbird algorithm) :

حتما برایتان اتفاق افتاده است ، زمانی که در گوگل چیزی تایپ می کنید نمونه هایی از کلمات کلیدی پر تکرار توسط مرورگر گوگل به شما نشان داده شده است . بله ، این الگوریتم به کلمات کلیدی ای که کاربران به جست و جوی آنها هستند تمرکز دارد و به رتبه شما در بررسی های شما کاری ندارد .

 

الگوریتم گوگل
الگوریتم گوگل

 

الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm) :

این الگوریتم به این شکل کار می کند که پس از ایندکس شدن سایت توسط گوگل چند کبوتر درون آنها قرار می گیرد و در زمانی که کاربر کلمه کلیدی را تایپ کند ، گوگل این کلمه کلیدی را به کبوترانش می دهد و در صورت وجد داشتن این کلمات کلیدی در سایت ها اصطلاحا نوک میزند و این سایت ها را بر اساس کلمات کلیدی پر کاربرد فراخوانی می کند و به کاربر نمایش می دهد . چند الگوریتم مهم دیگر هم وجود دارند که در دسته بندی باغ وحش گوگل جای نمی گیرند ولی از اهمیت به سزایی برخوردارند که عبارت اند از :

 الگوریتم موبایل گدون گوگل (Mobilegeddon) :

این الگوریتم جدیدترین الگوریتمی است که از طرف گوگل معرفی شده و در حال راه اندازی می باشد ولی فعلا کاملا راه اندازی نشده است . هدف اصلی این الگوریتم حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند . برای اینکه سایتتان در این دسته از سایت ها قرار نگیرد باید این امکانات را فراهم نمایید : سایت شما باید رارای طراحی ای واکنش گرا یا اصطلاحا ریسپانسیو باشد ، از فایل ها یا ابزار هایی مثل فلش که برای موبایل ها و تبلت ها کاربرد ندارد استفاده نشود ، تعیین اندازه متن ها به طوری که خوانا بوده و نیازی به بزرگ نمایی نداشته باشند ، قراردادن لینک های صفحاتتان در فاصله ای که کاربران بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند ، ربات گوگل باید قابلیت دسترسی صد درصدی به فایل های css و js شما داشته باشد . این الگوریتم در حال ساخته شده و در حال تست بر روی کشور های محدودی است و پس از دریافت نتیجه و اصلاح آن راه اندازی خواهد شد .

الگوریتم Payday Loan :

برخی از سایت ها برای رسیدن به صفحات اول سایت ها کلمات کلیدی خود را بسیار تکرار می کنند تا بتوانند از الگوریتم کبوتر سواستفاده کنند و به صفحات اول گوگل بیایند ولی این الگوریتم این تکرار بیش از حد را به عنوان اسپم شناخته و این گونه سایت هارا جریمه می کند و از فهرست جست و جو ها حذف می کند . درضمن باید توجه داشت که پاپ آپ ها نیز به خاطر کاری که انجام می دهند توسط الگوریتم Payday Loan یا Page Layout جریمه می شوند .

الگوریتم Page Layout :

دربسیاری از سایت ها برای تامین هزینه های سایتشان از تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند هزینه سایت خود را تامین کنند ولی در برخی موارد این تبلیغات ها بسیار زیاد شده و باعث آزار کاربران می شود که این الگریتم به دنبال اینگونه سایت ها می گردد و با جریمه کردن آنها ، این سایت ها را از دید کاربران دور نگه می دارد تا کاربران بتوانند نتایج بهتری را برای جستجو های خود پیدا کنند .

 

 

سئومن به عنوان تنها مرکز تخصصی سئو در اصفهان و تنها دارنده گواهینامه های تخصصی گوگل دیجیتال گاراژ و گوگل دیسپلی اد در اصفهان شناخته می شود . مجموعه سئومن کاملاً متخصص در زمینه های : سئو در اصفهان ، آموزش سئو در اصفهان ، طراحی سایت در اصفهان ، آموزش طراحی سایت در اصفهان ، آموزش گوگل آنالیتیکس در اصفهان ، آموزش اینستاگرام در اصفهان ، آموزش گوگل تگ منیجر در اصفهان ، آموزش Html در اصفهان ، دوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان ، آموزش ورد پرس در اصفهان ، آموزش css در اصفهان  ، تولید محتوا در اصفهان و آموزش سئو تخصصی مشغول به کار می باشد .

بر چسب :

اشتراک گذاری :

 ليست مطالب مرتبط

QR کد چیست؟

CDN چیست؟

نقشه سایت چیست؟

فواید سئو چیست؟

عینک گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل

ثبت سایت در گوگل

تاثیر بانس ریت در سئو چیست؟

هر آنچه که باید در تولید محتوا بدانید

چگونه از کپی شدن مطالب وب سایتمان جلوگیری کنیم؟

چگونه نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهیم؟

نحوه گزارش سایت اسپم به گوگل چگونه است؟

روش های افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت

روش های افزایش اعتبار یک صفحه در وبسایت کدامند؟

طراحي سايت در سئومن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *